2007. szeptember 1., szombat

Csomag

Na, a csomagokkal kapcsolatban a teljes fejetlenseg uralkodik a British Airways-nel. Tragikomikus volt szinte, amit muveltek, de mi a leheto legjobban jottunk ki belole. A bennem levo tanacsado azonban azt sugja, van mit rendbetenni a BA-nel.

Eloszor is megkerdeztuk, mennyi csomagot lehet feladni. Direkt felhivtam a magyar BA irodat, ahol a ficko hatarozottan azt mondta, hogy fejenkent egy csomag, max. 23 kilo. Es hozzatette, hogy barmi mas van a jegyre irva, barmi mast mondott barki, ez az aktualis szabaly, ha tobb csomagunk lesz, fizetni kell erte.

Gondoltuk, akkor feladjuk postan. A Magyar Posta hozta a szokasos formajat: nem volt olyan szolgaltatasa, ami ertelmesen valaszthato lett volna. Van a gyorsposta, de az kozel 100 eFt (ezt nem ok csinaljak, csak aruljak). Van a hagyomanyos posta, de ott max 20 kilos lehet egy csomag (miert, ha a repulokon is elfogadnak 23 kilot?), es persze a ketszer 13 kilos csomag majdnem ketszer annyiba kerul, mint a 20 kilos. Ilyenbol van foldfelszini, ami 1 honap (!) alatt van ott, mert hajon viszik, es kerul kb. 40 eFt-ba. Van a legiposta, ami ott van nehany nap alatt, de az ketszer ennyibe kerul.

Szoval a legjobbnak az tunt, hogy plusz csomagkent egy 20 kilos dobozt feladunk a repulore, ami 120 font (kb. 50 eFt). Megjegyzem, van online elore rendelesi lehetoseg, akkor 30%-kal olcsobb, de azt nem lehet elerni a BA honlapjarol. A ficko a telefonban azt mondta, o se erti, miert nem, nyomtassuk ki az oldalt, es a repteren megadjak a kedvezmenyt.

Bepakoltunk, mergettunk, atrendeztuk a csomagokat, vegul lett ket borondunk meg egy doboz. Ezen kivul megszenvedtunk a kezipogyasszal is, mert ott is max. egy darab lehet szemelyenkent, beleertve a laptoptaskat, ridikult, hatizsakot is. Legalabbis a telefonos ficko szerint. Ehhez kepest masoknal volt tobb csomag is, senki nem nezte....

A repteren a check-in pultnal a ficko kitolti az extra csomag papirt, es azt mondta, menjunk a BA fo pultjahoz, ott kell fizetni. Ott a no lelkesen kozli, hogy nincs extra csomagunk, mert fejenkent ket 23 kilos csomagot adhatunk fel. Es ezt le is ellenorizte a rendszerben, sot nyomtatott nekunk errol papirt is.

En meg rakerdeztem volna, hogy ezt miert nem mondtak elore, de az Eszter leallitott, nehogy kitalaljak, hogy megse jar nekunk ennyi. Szoval ennyiben maradtunk.

Ehhez kepest az, hogy a doboz lemaradt Londonban, es egy nappal kesobb erkezett meg kulon jo volt, legalabb nem kellett nekunk elvinni a hotelbe, kihoztak utanunk. Ugyse volt benne olyan, ami kellett volna surgosen.

Az tetszett, hogy amikor Szingapurban vartuk a szalagon a dobozt, es az nem akart kijonni, akkor volt ott nehany ficko, akik szemmel lathatoan az ilyen problemak megoldasara voltak ott. Kerdezzuk az egyiket, mi van a csomaggal. Erre megnezett egy listat (volt rajta tobb tucatnyi sor), es mondja, hogy ja, a doboz rajta van a listan, ez bizony lemaradt Londonban. Aztan elkisert egy irodaba, ott kitoltott nekunk egy no egy nyomtatvanyt (nem nekunk kellett vele szenvedni, hogy akkor mit hova irjunk), es mondta, hogy minden rendben, holnap itt lesz a csomag, kiviszik a szallodaba.

2 megjegyzés:

Ató írta...

Nem értem, ez miért probléma? 5 évvel ezelőtt nem a csomagokat nem találták, hanem engem. Éppen Szingapúrból jövet álltam sorban Heathrow-n másfél órát, hogy aztán Helsinkin keresztüli utat ajánljanak. Kisírtam Frankfurtot. Ez összesen még egy órát vett igénybe. Ekkor felismertek, és mondták, van foglalásom a közvetlen budapesti járatra.
Apropó, úgy tudom, tavaly már nem a Singapore Airlines vagy a malájok nyertek, hanem éppen a BA. Talán a customer relationship managementtel.

Eszter & Balazs írta...

Azota sokat javultak, akkor. Es megis mozog a fold!