2008. június 21., szombat

Toplista: Tengerpart

Mindenki azt hiszi, mi a tengerparton töltjük minden időnket. Hát nem, mint látható a korábbiakból, városokban, dzsungelben, meg sok egyéb helyen is voltunk. De azért tényleg, egyszer-kétszer eljutottunk gyenge kis helyi tengerpartokra is. :)

A következőkön voltunk: Tioman sziget, Bintan, Phi-Phi, Hoi An tengerpartja (ott mondjuk fél órát voltunk, de bedugtam a lábamat a tengerbe, és ez számít), Phuket, Langkawi, Bali (pontosabban Sanur), Damai Borneón (na, itt se lettem vizes térd fölött).

A tengerparti nyaralások megítélésénél nagyon sokat számított az időjárás. Phi-Phi-n pl. katasztrófa időnk volt, és Langkawin se volt jó, így le is csúsztak a listán. Ami még sokat számított abban, hogy mennyire éreztük jól magunkat, az a hotel volt. Egy jó, kényelmes, szép hotel egy különben kevésbé érdekes partot is nagyon fel tud dobni. Összeségében nehéz mellényúlni, a tengerpartok mind nagyon szépek errefelé.

A toplista pedig így néz ki:
  • 1. hely: Bali
  • 2. hely: Bintan
  • 3. hely: Phi-Phi
Említésre méltó még Tioman, Phuket és Langkawi is.

Balin sokféle tengerpart van. Van, ahol a nagy hullámok miatt leginkább csak szörfölni lehet. Van állítólag fekete homokos nyugis part északon. Mi szerintem a legjobbat választottuk, Sanurt. Itt nem csak hogy fehér a homok, hanem néhány száz méterre a parttól van egy zátony is, ami megfogja a nagy hullámokat. Szemben meg van egy kisebb sziget, úgyhogy nem csak a horizontot lehet nézni. Mégis, talán a hotel miatt tetszett ez a part a legjobban, ugyanis ha meguntuk a tengert, lehetett úszkálni a nagyszerű medencékben is. Meg a hotel tisztán, rendezetten tartotta a partot is, ami sokat dobott az élményen (pl. nem kellett moszatcsomókon átküzdeni magunkat, ha be akartunk menni a vízbe).

Bintanon is jó hotelben voltunk (legjobban az összes közül eddig az életünkben), úgy tűnik, nekünk ez sokat számít. A tenger maga itt érdekesebb, mint Balin, mert sziklák is vannak, amiket körbe lehet úszni, de kevésbé szép, mert valahogy a homok színe más, és a víz se annyira tiszta, mint mondjuk Tiomanon. De azért nagyon jó, és a tengerparti sétálás naplementében itt tetszett a legjobban.

Phi-Phi könnyen első lehetett volna, mert gyönyörű a hely, a sziget és a tenger is, de sajnos nagyon esős időt fogtunk ki. Itt is jó hotelben voltunk, bár ez nem a luxus-kategória volt, hanem a faházas, de abból tényleg első osztályú. Itt volt a legjobb kaja is a hotelben (ami nagy szerencse volt, mert az evésen kívül az esőben sokat nem tudtunk csinálni). Nagyon tetszett a vizitaxi, meg szemben a kisebb sziget, ahová sajnos nem sikerült eljutni.Kár, de talán még összejön egy máskor.

Tiomanon a faházas kategóriából a kevésbé luxusban voltunk, ami szerintem ár-érték arányban roszabb megoldás. Itt se volt jó időnk, meg rövid ideig is voltunk (pláne a hosszú utazáshoz képest, ami az oda- és visszautat jelentette), de talán itt volt a legérdekesebb a tenger maga. Apálykor térdmagasságig érő vízben lehetett a korallok között mászkálni, kicsit beljebb meg pipával láttunk teknősöket. Tiomanon ettük a legjobb grillezett halat a tengerparton.

Phuketen nagyon szép idő volt, a hotel is tetszett nagyon, mégse volt olyan nagyon különleges a dolog. Pedig jól éreztük magunkat, a tenger is szép és jó, de kicsit olyan érzésem volt, mintha csak lementünk volna a Balatonra nyaralni. Mondjuk a tengerparti éttermek itt voltak a legszebbek.

Langkawin szebb a tenger, mint Phuketen, de kevésbé jó hotelben voltunk. Ennek pl. az is jele volt, hogy nem takarították a partot. Meg az idő is szar volt. Kár érte, azért ez is nagyon jó hely.