2008. június 26., csütörtök

Szeret: madarak

Nagyon sok érdekes madarat látni itt Szingapúrban, és én ezt nagyon szeretem.

Jómúltkor már írtam a leggyakoribb madárról, amit én az egyszerűség kedvéért rigónak hívok, mert kb. akkora és legalább annyira elterjedt. Az igazi neve a jávai myna. Ebből elég sok van, már fel se tűnik, csak kedd esténként, amikor megyünk taichi-zni, mert akkor egy olyan utcában megyünk, ahol a környékbeli rigók alszanak. Ez egy elég forgalmas utca, nem tudom, hogy miért épp ezt választották, de az útmenti fákon rengeteg madár telepedik le éjszakára. Olyan csivitelést rendeznek, hogy már majdnem zavaró. Hazafelé, úgy 10 felé már csend van, akkor alszanak, de gondolom hajnalban, amikor felébrednek, keltik az egész lakótelepet.

A másik, amit sokat látni a fecske (pontosabban, angolul pacific swallow), amik ott cikáznak mindenhol, sőt, amikor nincs sok ember a medencében, még bele is isznak reptükben.

Vannak azért ennél egzotikusabb madarak is. Az utcában és az Insead-on is sokat szoktam látni egy kis kolibri szerű madarat, amint a virágok nektárját szipogatja. Jópofa, ahogy a vékony szárakon akár fejjel lefelé odakormányozza magát a legjobb pozícióba a szipogatáshoz. Az angol neve magyarul az, hogy olivazöld hátú napmadár.

Van aztán még sárgarigó is, pontosabban fekete tarkójú sárgarigó, amiket párban szoktam néha látni. Hallani többet lehet őket, egy időben erre ébredtem reggelente, hogy itt fuvoláztak valamelyik fán. Mert egy pár itt lakik a lakóparkban szerintem.

Az egyik közeli utcában kakadúk élnek, láttam már őket többször repülni, egyszer meg a közlekedési lámpa tetején ült egy és ott kiabált.


Néhány napja szúrtam ki egy új madarat, amit angolul yellow-vented bulbul-nek hívnak, szerintem ez valamilyen fülemüle magyarul. Ez is itt lakik a közelben, mert már többször láttam a ház melletti fákon.

Ma este meg barbeque volt a szomszédban, és egyszercsak egy nagy bagoly szállt le a medence közepén lévő oszlop tetejére. Az interneten megnéztem, állítólag láttak már a közelben pöttyös fa-bagolyt (az angol nevéből fordítva). Ott üldögélt néhány percet, aztán elszállt.

A fűben viszonylag gyakran lehet látni egy kisebbfajta fehér daruféle madarat, ami angolul cattle egret.



És ezek csak azok a madarak, amiket itt az utcában látni lehet!

Nincsenek megjegyzések: