2007. október 12., péntek

Hajvágás á la Szingapúr

Ezen a klímán gyakran kell hajat vágatni, így én is már kétszer voltam fodrásznál a nem egész két hónap alatt, mióta itt vagyunk.
Először egy divatosabb helyen voltam (mert azt hittem, hogy kisebb a rizikó, hogy aztán kopaszra kell vágatni a fejemet, hogy rendbehozzam amit elkövettek), de nagy csalódás volt, úgyhogy ma elmentem egy olyan helyre, ahová a helyiek járnak. Ez nem csak hogy fele annyiba került (kb. 1800 forint volt a vágás, hajmosás, borotválás), de az eredmény jóval közelebb van ahhoz, amit elképzeltem, és még egy alapos fejmasszázs is benne volt.

Úgy kezdődött, hogy a fodrász egy szót sem beszélt angolul. Ugyanis, mint később kiderült, egyenesen Kínából származott, mert a szingapúri fiatalok nem akarnak fodrászok lenni, ezért Kínából importálják a fodrászokat. Ezt az üzlet tulajdonosától tudtam meg, aki tökéletesen beszélt angolul, és éppen ott volt szerencsére, úgyhogy végig asszisztálta, míg a csaj vágta a hajamat, és közben elbeszélgettünk. Jó, hogy legalább vele lehetett kommunikálni, mert legutóbb Franciaországban, amikor franciául megpróbáltam elmondani, mit akarok, a nőszemély bólogatott, aztán levágta a hajamat egyenletesen másfél centisre. Még megkérdezte a végén, hogy jó lesz-e így. Gondoltam, mi lenne, ha azt mondanám, hogy nem, túl rövid. Mondjuk az is megnőtt egy idő után, és másodjára már tudtam mikor kell közbeszólni, hogy ne vágja tovább.

A hajvágás maga nem tartott sokáig, de utána jött a legjobb rész, a hajmosás. Ezt meglepő módon a fodrászszékben, ülve kezdték: besamponozta a fejem, és alaposan elkezdte masszíroznia fejbőröm. Aztán a nyakam is megmasszírozta, végül a vállamat is (volt rajta törölköző). Ezután átmentünk a hajmosó részhez, ami itt Szingapúrban sokkal kényelmesebb, mint otthon, mert nem előre kell dőlni a mosdókagylóba, vagy hátrahajtva beakasztani a fejet a mosótálba, hanem lefekszik az ember egy kis emelvényre, és a feje alatt ott van a mosdótál.

Az öblítés alatt újabb masszírozási szakasz jött. Közben megkérdezte a tulaj, nem akarok-e borotválást is, csak 2 dollár. Miért ne, még sose borotvált más, ki kell próbálni. A borotválás is természetesen masszírozással járt, ezútal az arcomon, a homlokomtól a nyakamig. Még a fülemet is megmosták.

Aztán mindent lemostak, kaptam egy forró törölközőt az arcomra, amit lassan átitatták hideg vízzel, majd ezt megismételték. Nagyszerű érzés.

Utána volt egy kis levezetés a hajszárítással, de abban nem volt semmi különös. Állítólag ebédidőben a helyi emberek előszeretettel járnak be egy kis ilyen kényeztetésre az üzletbe. Megértem, nagyon jól esett nekem is.

Nincsenek megjegyzések: