2007. október 10., szerda

Bangkok, a kétarcú város

Bangkoknak vannak kétségkívül nagyon vonzó részei, amik miatt nagyszerű turista célpont lehet. Ott van pl. a királyi palotanegyed, ahol gyönyörű templomok és paloták vannak, vagy a Wat Pho nevű kolostor, ahol egy egészen lenyűgöző, 40 méter hosszú fekvő Buddha-szobor van. Mozgalmas éjszakai élet, trendi bárok, jó vásárlási lehetőségek, olcsó és drága szálláslehetőségek tömkelege, minden, ami egy nagyvárosban turistáknak kellhet.

Ez például a királyi palota templomrésze

Ez pedig a híres hátizsákos turista-negyed:
A pozitívumok mellett azonban legalább ilyen mértékben vannak negatívumok is Bangkokban. A város büdös, koszos, és teljesen be van dugulva. Annyi autó van az utakon folyamatosan, hogy sokszor mozdulni sem lehet hosszú percekig. A várostervezés totálisan becsődölt, az utak nem bírják az autótömeget, annak ellenére, hogy a főutak többsége minimum 3 sávos egy-egy irányban. Az sem segít, hogy sokszor kilométereket kell vezetni egy irányba, hogy ott megfordulhassunk, és visszamenjünk a másik irányba, mert éppen a mi irányunkba nem lehet kifordulni a mellékutcáról. Olyat se láttam még sehol, hogy egy kereszteződésben 10 percig piros legyen a lámpa egy irányba (ami egy 4 sávos egyirányú főút), és aztán kb. 2 percig zöld. Ezen a kereszteződésen egy órányi álldogálás után jutott át a taxink.

Itt van pl. egy könnyen áttekinthető kereszteződés:
Az se megoldás, ha az ember tömegközlekedik, mert a buszok ugyanúgy állnak dugóban, a metró és a magasvasút (ami viszont kifogástalan színvonalú) a központi turistarészekre nem megy be, gyalogolni meg nem túl kellemes a szmogban és hőségben.

Apropó gyaloglás: elég nehézkes, mert a főutakon szűk a járda, és azt is elfoglalják a mindenhol ott levő utcai árusok. A mellékutcákban meg egyszerűen nincs járda, úgyhogy ott az autókkal lehet versenyezni a helyért. És az autóvezetők nem nagyon foglalkoznak a gyalogosokkal, egyszer egy zebrára lelépve egy forduló autó ütött el volna, ha nem ugrok vissza. Oda se nézett, azt leste, hol van egy lyuk a dugóban, ahová be tudja dugni az orrát.

Az is nagyon furcsa volt, hogy egymás mellett van a teljesen modern, és a romhalmaz. Teljesen átlagos látvány volt, hogy egy utcában jobbra nézve egy nagyon trendi bárt láttunk, balra nézve, néhány összedőlés határán lévő viskó, kóbor kutyák a szemét közepén, kidőlt kerítés. Mondjuk ez a bal oldali látvány se nagyon késztetett minket sétálgatásra.

Bangkok modern foltjai viszont világszínvonalúak. Olyan jól felszerelt kórházat, amiben a Nóri volt, én még nem láttam (szerencséje volt, egy egész apartmant kapott, nappalival, konyhával, két plazmatévével), és még Szingapúrban sincs annyira jó áruház, amiben ott jártunk. A áruház élelmiszerboltjáról nem is beszélve. Szerintem ilyen választék még Európában se nagyon van.

Ja, és egy kis hagyományos élménybeszámoló is: megcsodáltuk a rettentő gazdagon díszített templomokat, tátottuk a szánkat a monumentális fekvő Buddhán, voltunk masszázson az egyik kolostor masszázs-iskolájában, hajótúráztunk a város közepén lévő csatornarendszeren (na, még ott lehetett a legjobban közlekedni, van is menetrendszerinti vizibusz-járat), megnéztünk egy hagyományos és modern thai építészetet stílusosan keverő építményt, és minden korábban írt ellenére sétáltunk is viszonylag sokat.

További képek a szokásos módon itt elérhetőek.

Szép volt, többé-kevésbé jó volt, de elég volt belőle.

Kalman írta...

No, akkor Nektek is ugyanaz volt a benyomasotok, mint nekunk ;)

Eszter & Balazs írta...

Ja, es a turistakat atvagni akaro 10 meterente felbukkano helyiekrol, meg a hiena taxisokrol nem is irtam. Az peldaul eleg ijeszto volt, mennyire osszehangoltan allitottak a "kedves" helyi segitok, hogy a fo nevezetessegek nincsenek nyitva, nem lehet bemenni. Sokszor nem is ajanlottak mast, hogy majd ok segitenek, csak ezt. Nem is ertem, mi volt nekik ebben a jo.

Ató írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

Nekem tetszett. Épp a kettőssége miatt (is). És nem kellett rettegnem, hogy bebörtönöznek egy rágóért...

Eszter & Balazs írta...

Ez a ragozasert bebortonzes tevhit. Lehet ragozni Szingapurban, csak arulni nem lehet, illetve kereskedelmi mennyiseget behozni.

Egyebkent tenyleg erdekes varos Bangkok, de faraszto fizikailag es szellemileg is. Ahogy irtam, szep volt, tobbe-kevesbe jo volt, de eleg volt belole.